• 100% upp till 500 kr + 100 free spins
  • Omsättning 35x
  • Läs mer om Betsafe
  • iPoker
  • Texas Hold'em, Omaha, Six+ Hold'em
  • Sportsbook, casino, trav & galopp
Närbild på en indisk flagga som vajar i vinden. Bilden ska symbolisera WPT:s satsning på den indiska marknaden.

Arrangören av turneringsserien WPT, World Poker Tour, satsar stort på att etablera sig på den indiska marknaden. Nyligen meddelade de att de ingått ett samarbete med pokersajten PokerBaazi som beskrivs som Indiens största pokerplattform.

World Poker Tour (WPT) är en av världens mest välkända och prestigefyllda pokerserier för live-turneringar och har varit en central aktör inom pokervärlden sedan starten år 2002. Sedan WPT startade upp har pokerserien växt och expanderat till fler och fler länder.

För att möta den växande efterfrågan och hålla sig relevant i den moderna pokervärlden har WPT även breddat sin verksamhet till den digitala sfären. Genom att erbjuda online-turneringar och kvalsatelliter på olika plattformar har WPT nått en bredare spelarskara och gjort det möjligt för fler spelare att delta i eventen.

Samarbetar med indiska plattformen PokerBaazi

Nu fortsätter WPT utveckla och bredda turneringsserien ytterligare. I dagarna gick de ut med ett pressmeddelande där de berättade att de kommer försöka etablera sig på den indiska marknaden genom ett samarbete med pokerplattformen PokerBaazi. Plattformen kommer både ha möjlighet att arrangera kvalsatelliter till WPT-event, men också hosta WPT-turneringar online.

Enligt WPT är den indiska pokermarknaden på frammarsch och de ser därför samarbetet som ett bra sätt att etablera sig i Indien och locka en bredare publik till turneringarna. Samtidigt hoppas de att samarbetet kommer bidra till en stark tillväxt för den indiska pokerscenen och att lyfta fram den professionella pokern i landet.

Ökat fokus på Asien de senaste åren

Historiskt sett har majoriteten av WPT-turneringarna spelats i Nord- och Sydamerika samt i Europa. Men på senare år har det också börjat spelas turneringar i Asien i länder som Sydkorea, Kambodja, Filippinerna Vietnam, Japan och Kina.

Satsningen på den asiatiska marknaden började runt 2012 och har sedan dess växt sig större och större.